En iyi 9 şeyh galip hüsnü aşk

Aşağıda konuyla ilgili en iyi bilgiler ve bilgiler yer almaktadır şeyh galip hüsnü aşk Ekibin nuthuy.com kendisi tarafından derlenmiş ve sentezlenmiştir gibi diğer ilgili konularla birlikte: .

şeyh galip hüsnü aşk

Anahtar kelime için resim: şeyh galip hüsnü aşk

Hakkında en popüler makaleler şeyh galip hüsnü aşk

HÜSN ü AŞK – TDV İslâm Ansiklopedisi

  • Yazar: islamansiklopedisi.org.tr

  • Değerlendirmek 3 ⭐ (20307 Derecelendirmeler)

  • En Çok Oy Alan: 3 ⭐

  • En düşük puan: 1 ⭐

  • Özet: Hakkında makaleler HÜSN ü AŞK – TDV İslâm Ansiklopedisi Şeyh Galib’in (ö. 1213/1799) kaleme aldığı divan edebiyatının son büyük tasavvufî mesnevisi.

  • Arama sonuçlarını eşleştirin: Hüsn ü Aşk daha sonraki şairler tarafından örnek alınmıştır. Keçecizâde İzzet Molla’nın Gülşen-i Aşk mesnevisiyle Yenişehirli Avni’nin Âteşgede adlı tamamlanmamış mesnevisi Hüsn ü Aşk’a yazılmış nazîreler gibidir. Yenileşme döneminde Abdülhak Hâmid’in Makber ve Eşber’iyle Ahmed Hâşim’in bazı şiirle…

  • Kaynaktan alıntı:

Hüsn ü Aşk (Güzellik ve Aşk), Şeyh Galip “Aşkın ve ateşin şiiri”

  • Yazar: www.insanokur.org

  • Değerlendirmek 4 ⭐ (24182 Derecelendirmeler)

  • En Çok Oy Alan: 4 ⭐

  • En düşük puan: 2 ⭐

  • Özet: Hakkında makaleler Hüsn ü Aşk (Güzellik ve Aşk), Şeyh Galip “Aşkın ve ateşin şiiri” Hüsn ü Aşk (Güzellik ve Aşk) adlı mesnevi Şeyh Galip’in (1757-1799) başyapıtıdır. 2101 beyittir. Aruzun “mefulü-mefailün-feülün” kalıbı ile kaleme …

  • Arama sonuçlarını eşleştirin: Hüsn ü Aşk (Güzellik ve Aşk) adlı mesnevi Şeyh Galip’in (1757-1799) başyapıtıdır. 2101 beyittir. Aruzun “mefulü-mefailün-feülün” kalıbı ile kaleme alınmıştır.
    Kendisi bu eseri, 1782’de girdiği bir iddia üzerine 6 ayda yazmıştır. Son dönem divan edebiyatının en önemli örnekler…

  • Kaynaktan alıntı:

Hüsn-ü Aşk (Şeyh Galib) – Fiyat & Satın Al | D&R

  • Yazar: www.dr.com.tr

  • Değerlendirmek 3 ⭐ (18783 Derecelendirmeler)

  • En Çok Oy Alan: 3 ⭐

  • En düşük puan: 1 ⭐

  • Özet: Hakkında makaleler Hüsn-ü Aşk (Şeyh Galib) – Fiyat & Satın Al | D&R Klasik edebiyatın şaheserleri arasında yer alan Hüsn ü Aşk sürükleyici üslûbu ve içeriği kadar; şairin tasavvûfî düşüncelerinin yansıtıldığı bir eser olarak da …

  • Arama sonuçlarını eşleştirin: Klasik edebiyatın şaheserleri arasında yer alan Hüsn ü Aşk sürükleyici üslûbu ve içeriği kadar; şairin tasavvûfî düşüncelerinin yansıtıldığı bir eser olarak da dikkat çekmektedir. Eserde insanın mutlak varlığa ulaşıp O’nda sonsuza erme gayesi Aşk’ın Hüsn’e ulaşma serüveniyle dile getirilmektedir. Aş…

  • Kaynaktan alıntı:

Hüsn ü Aşk (Şeyh Galib) – Fiyat & Satın Al | D&R

  • Yazar: www.dr.com.tr

  • Değerlendirmek 4 ⭐ (30226 Derecelendirmeler)

  • En Çok Oy Alan: 4 ⭐

  • En düşük puan: 2 ⭐

  • Özet: Hakkında makaleler Hüsn ü Aşk (Şeyh Galib) – Fiyat & Satın Al | D&R Şeyh Galib’in mesnevi türünde nazmettiği Hüsn ü Aşk, o zamana kadar kullanılmamış benzetme ve hayal oyunlarıyla, ince göndermelerle, derin anlamlar taşıyan …

  • Arama sonuçlarını eşleştirin:
    “Bu esere niyet edip başladığımdaİnletti beni, canımı sıktı ilk baştaDostlarım bu söz üzerine tuttu beniBu davanı kanıtlamalısın şimdiNâbî’nin güçlükle eriştiği şeyiSana genç yaşta vermiş TanrıO hevesle aldım elime kalemiKırık dökük de olsa, yazdım manzumeyi”Şeyh GalibDi…

  • Kaynaktan alıntı:

Şeyh Galib ve Nabi’ye inat uğruna yazdığı Hüsn ü Aşk – fikriyat

  • Yazar: www.fikriyat.com

  • Değerlendirmek 4 ⭐ (30278 Derecelendirmeler)

  • En Çok Oy Alan: 4 ⭐

  • En düşük puan: 2 ⭐

  • Özet: Hakkında makaleler Şeyh Galib ve Nabi’ye inat uğruna yazdığı Hüsn ü Aşk – fikriyat Hüsn ü Aşk, kurgusal anlamda Hüsn (Güzellik) isminde bir kız ile Aşk isminde bir erkeğin aşkını anlatan, tasavvufi bir tema ve temele sahip bir …

  • Arama sonuçlarını eşleştirin: Bir süre tarikatın çeşitli kademelerinde görev aldıktan sonra da Galatasaray Mevlevîhanesi’ne şeyh olur. Kendisi de bir şair olan padişah Sultan III. Selim döneminde korunan Şeyh Galib, hayatının son yıllarını da İstanbul’da geçirir. Genç denecek bir yaşta, 42 yaşında İstanbul’da vefat eder.

  • Kaynaktan alıntı:

hüsn ü aşk – ekşi sözlük

  • Yazar: eksisozluk.com

  • Değerlendirmek 4 ⭐ (24754 Derecelendirmeler)

  • En Çok Oy Alan: 4 ⭐

  • En düşük puan: 2 ⭐

  • Özet: Hakkında makaleler hüsn ü aşk – ekşi sözlük (bkz: seyh galib)’in unlu mesnevisi. · hüsn adındaki kız ile aşk adındaki gencin birbirlerine olan aşkları ugruna aştıkları engelleri fln anlatan ,orjinalinden …

  • Arama sonuçlarını eşleştirin:
    ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry’leri takip etmek için giriş yapmalısın.

  • Kaynaktan alıntı:

Mutena Yayınları Hüsn ü Aşk – Şeyh Galib Fiyatı, Yorumları

  • Yazar: www.trendyol.com

  • Değerlendirmek 3 ⭐ (14036 Derecelendirmeler)

  • En Çok Oy Alan: 3 ⭐

  • En düşük puan: 1 ⭐

  • Özet: Hakkında makaleler Mutena Yayınları Hüsn ü Aşk – Şeyh Galib Fiyatı, Yorumları Mutena Yayınları Hüsn ü Aşk – Şeyh Galib yorumlarını inceleyin, Trendyol’a özel indirimli fiyata satın alın.

  • Arama sonuçlarını eşleştirin: 10.000’lerce yeni ürünü ve sezon trendlerini büyük indirimlerle yakalamak için,

  • Kaynaktan alıntı:

Hüsn ü Aşk – Kapı Yayınları

  • Yazar: www.kapiyayinlari.com

  • Değerlendirmek 3 ⭐ (16504 Derecelendirmeler)

  • En Çok Oy Alan: 3 ⭐

  • En düşük puan: 1 ⭐

  • Özet: Hakkında makaleler Hüsn ü Aşk – Kapı Yayınları Hüsn ü Aşk – Şeyh Galib. Ölümsüz Klasikler. Edebiyat. Zannetme ki şöyle böyle bir söz. Gel sen dahi söyle böyle bir söz. “Sadece Gâlib Dede’ …

  • Arama sonuçlarını eşleştirin: “Sadece Gâlib Dede’nin değil, Türk edebiyatının da büyük eseri olan Hüsn ü Aşk, hacminin yüz misli tutacak bir tahlil ve tenkit işine lâyık olduğu kadar, bin tane Mesnevî’den küçültülmüş denecek derecede sık…

  • Kaynaktan alıntı:

Şeyh Galip – Husn u Ask (MLA Texts and Translations)

  • Yazar: www.amazon.com

  • Değerlendirmek 3 ⭐ (3493 Derecelendirmeler)

  • En Çok Oy Alan: 3 ⭐

  • En düşük puan: 1 ⭐

  • Özet: Hakkında makaleler Şeyh Galip – Husn u Ask (MLA Texts and Translations) The Turkish verse romance Hüsn ü Aşk, written in 1783 by Şeyh Galip, head of an Istanbul center of Rumi’s order of the Whirling Dervishes, is an innovative …

  • Arama sonuçlarını eşleştirin: OK

  • Kaynaktan alıntı:

Çoklu okuma içeriği şeyh galip hüsnü aşk

Hüsn ü Aşk, Şeyh Galip’in (1757-1799) şaheseridir. 2101 birleşik cümledir. Aruzun “mefulü-mefailün-feülün” ibaresiyle yazılır.
Bu eseri 1782 yılında kendi isteğiyle 6 ayda kaleme almıştır. Divan edebiyatının son dönemlerinin en önemli örneklerinden biri olmasının yanı sıra çok önemli bir eserdir. mistik arka planı ve sembolizmi ile genel olarak edebiyat ve maneviyat. Eserin ana karakteri güzellik (hüsn) ve güzelliğe olan eğilimin sonucu olan aşktır. Eserin her satırında tasavvufi semboller yer almaktadır; kişisel adlardan yer adlarına ve simülasyonlara kadar. Sebk-i Hindi (Hint üslubu) ile yazılmıştır.
Şeyh Galib, eserin Der beyân-ı sebeb-i ta’lîf bölümünde, Nâbî’nin bir seansta Hayr-âbâd’ı aşırı övmesinden rahatsız olduğu için eseri yazmaya karar verdiğini belirtir. Şeyh Galib, Nâbî’nin eserinin orijinal olmadığına inanmakta ve aslını yazmak istemektedir. Bu kesin bir tespittir; çünkü 1705 yılında Baltacı Mehmed Paşa’ya yazılan Hayr-âbâd, Attâr’ın İlâhî-nâme’sindeki bir hikâyeye dayanmaktadır. Kurgusal motif ve detayların çoğu söz konusu hikaye ile benzerlik göstermektedir. Aslında ünlü ve efsanevi edebî eserler açısından bu oldukça normaldir. Şeyh Galib, bu eseri özgün olmadığı gerekçesiyle kınamakta ve hem edebi hem de özgün bir eser yazmak istemektedir. Ayrıca eserdeki tasavvufun ağırlığı ve Şeyh Galib’in tasavvufi yönü göz önüne alındığında, eseri yazma amaçlarından biri de önemli bir tasavvufi eser yazmak istemek olmuştur.

İşin Teması
Hüsn ü Aşk, Hüsn (Güzellik) adlı bir kız ile Aşk adlı bir adamın kurgusal anlamdaki aşkını konu alan, tasavvufi temalı ve temeli olan bir mesnevidir. Mesnevi’de anlatılan hikaye şöyledir:

Sevgioğulları (Beni-mahabbet) adında bir Arap kabilesi vardı. Bir gece bu kabilede bir kız ve bir erkek çocuk dünyaya gelir, oğlana Aşk ve kıza Hüsn adlarını verirler ve ikisi nişanlanır. Ders zamanı geldiğinde ikisi, Munlâ-yı Cünun adında harika bir öğretmenin bulunduğu bir görgü okuluna giderler. Bu sırada Hüsn, Aşk’a aşıktır. İkisi bazen Mana yürüyüşüne çıkar, dolaşır ve sohbet eder. Bu yürüyüşte Sühan adında bir mihmandar (ev sahibi) vardır, çok cool bir insandır ve her şeyi bilir. Ancak Hayret adında güçlü bir adam Hüsn ve Aşk’ın karşılaşmasını engelledi. Bir süre Sühan aracılığıyla mektuplar yazdılar. Aşk’ın Gayret adında bir lalası vardı ve sonunda ikisi, Aşk’ın Hüsn’ü aşiret büyüklerinden istemesi konusunda anlaştılar. Öte yandan aşiretin ileri gelenleri, Aşk’ın arzusuyla alay eder ve Hüsn’le tanışmak istiyorsa Gönül memleketine gidip Kimya ile evlenmesi gerektiğini söyler. Yolun ne kadar zor ve korkunç olduğunu da anlatırlar, Aşk yolda devler, cinler ve cadılarla karşılaşacak ve bir ateş denizini geçmek zorunda kalacaktır. Sevgi ve Çalışkan Yürek diyarına doğru yola çıkarlar ve bir sürü zahmetten geçmeleri gerekir. Suhan onları her durumda kurtarır. Mutlu sonla biten hikayede; Eserin sonunda Aşk’ın Hüsn’ün kendisinden ayrı olduğunu düşünmesinin onu yanlış yola sürüklediği, Aşk’ın Hüsn, Hüsn’ün Aşk olduğu ve birlikte hiçbir ikiliğin olmadığı mesajı, mesajın aslı fikir birliğidir. . (tek sayı).

Kahramanların isimlerinden ve konumlarından hikayenin sonuna kadar neredeyse her unsurun mistik çağrışımları var. (Mesela Hüsn ve Aşk, sevenin ve sevilenin, yani mutlak (Allah) ve ilâhîsinin, nezaketinin, tekkesinin Munlâ-yı Cünun’un; akıl hocasının, gönül şehrinin; kalbin simgesidir. , Allah’ın arşıdır ve oraya yapılan sefer, aşk mücadelesi çilelerle doludur.) Bu sebeple Hüsn ü Aşk, tasavvuf edebiyatının çok önemli bir eseridir.

Şeyh Galip, isteğin sonunda Hüsn ü Aşk adlı bir mesnevi kaleme almıştır. Nâbî’nin hayrâbâdı bir konferansta okunmuş, çok beğenilmiş ve bu şahesere başka bir şey yazılamayacağı söylenmiştir. Bu fikrin savunucularına göre, “gökyüzünde kelimeler tükendi!”. Şeyh Galib bu harikulade eseri bu düşünceleri çürütmek için kaleme almıştır. Hüsn ü Aşk alegorik bir eserdir. Bu eserde tasavvufi unsurlar sembollerle anlatılmakta ve ilahi aşkın maceraları anlatılmaktadır.

(*) “Şeyh Galip tarafından 18. yüzyılda kaleme alınan Hüsn ü Aşk, tasavvufi felsefeyi anlatan alegorik bir mesnevidir. Konusunu şöyle özetleyebiliriz: Beni Muhabbet aşiretinden Hüsn ve Aşk adlı iki çocuk aynı nezih okula devam ederler, arkadaş olurlar ve birbirlerine aşık olurlar. Aşk’ın kızla evlenmesi için aşiretin bir şartı vardır: Aşk, Diyar-ı Gönül’e gidecek ve kimyasalları bulup getirecektir. Aşk yolda her türlü engelle ve zorlukla karşılaşır: Bir kuyuya düşmek, devlerin tuzağına düşmek; sonra sihirbaz bir cadının eline düştü, sonra Çin hükümdarının kızı tarafından kandırıldı vb. Aşk’ı tüm bu tuzaklardan ve komik durumlardan kurtaran Sühan adında yaşlı bir adamdı. Diyar-ı Kalp’e ulaştıklarında Sühan Aşk’a “Esrâr-ı hafiyye’yi anlatmış ve Aşk, Hüsn’ün ondan ayrı değil, kendi içinde olduğunu anlamıştır. “

(**) “Hüsn ü Aşk mesnevisi, hem Şeyh Galib’in yeni üslubuyla hem de Hüsn ü Aşk’ın renkli çeşidiyle kendisinden sonra pek çok şairi etkilemiştir.

Şeyh Galib’in ülkemizdeki Şebk-i Hindi hareketinin en büyük üyesi olması onu 20. yüzyıla taşımıştır. Onun üslubundaki bu müstakillik, mısraları farklı ve eksiksizdir. Yepyeni, aklı, hayale dayalı şiir anlayışı, renklerle örülmüş dizeleri dünya şairleri için büyük önem ve örnek teşkil etmektedir. 19. yüzyıl Servet-i Fünun. Belki garip de olsa Servet-i Fünun şairleri Şeyh Galib’in yolundan yürüyerek modern sembolizme büyük katkı sağlamışlardır.

Şeyh Galib henüz 18. yüzyılda iken, Hüsn ü Aşk sembolizm ilkelerinden yola çıkılarak, kapalı bir anlatımla, tamamen yeni bir üslupla, söz varlığına dayalı bir renkle oluşturulmuştur.

Pek çok şairi etkilemiş olan Şeyh Galib ve Hüsn ü Aşk’ın meslekleri de romanın konusunu oluşturmaktadır. Muallim Naci, Ahmet Hamdi Tanpınar, Halide Edip, Emine Işınsu ve Orhan Pamuk romanlarında bu konuları ele alırlar. Ayrıca Turan Oflazoğlu’nun “Güzellik ve Aşk”, “III. Selim Kılıç ve Ney adlı oyunlarına ve Kenan Işık’ın “Bir Aşk Hastası” adlı oyununa da konu olmuştur. Bir de “Hüsn ü Aşk” adlı bir şiir tiyatrosu vardır, Abdülbaki Baykara Dede’nin eserleri arasındadır.”

Şeyh Galib’in Hayat Hikayesi
(1757 İstanbul – 3 Ocak 1799) Edebi şair Divan, mutasavvıf.
Babası Mustafa Reşid Efendi, annesi Emine Hatun’dur. Çok genç yaşta yetenek ve başarı gösteren şair, ilköğrenimini babasından almış, daha sonra Farsçanın inceliklerini dönemin ünlü şairlerinden öğrenmiştir. Ailesinin etkisiyle Mevlana Tekkesi’nde (Konya) yargılandı, ardından ailesinin etkisiyle davasını tamamlayamadan İstanbul’a döndü. İstanbul’a dönüşünde meydanını Yenikapı Mevlevihanesi’nde tamamladı. Ardından 1791 yılında Galata Mevlevihanesi Şeyhi oldu. 3 Ocak 1799’da İstanbul’da aniden öldü; Ölüm nedeni bilinmiyor. Mezarı bu Mevlevihane bahçesinde bulunmaktadır.

Esed ve Galip mahlasıyla yazdığı şiirlerini toplamış ve 24 yaşında (1780) divanını oluşturmuştur. Şeyh Galip, şüphesiz Nedim sonrası dönemin en önemli şairlerinden biridir. Türk edebiyatında sembolizme benzer bir üslubun öncülüğünü yapmasına ve yaptığı birçok buluş ve beyitle divan edebiyatının gelişmesinde önemli rol oynamasına rağmen yine de divan şiiri geleneğinden ayrılmamıştır. Bugün, Şeyh Galip’in şiirleri, büyük sembolizmleri ve tasvirleri nedeniyle özellikle Batı’da büyük saygı görmektedir. Şeyh Galip’in eserlerinin en önemli yönlerinden biri tasavvufi temellere sahip olmasıdır. Şeyh Galip, tasavvuf edebiyatında çok önemli bir isimdir.

eserlerinden örnekler
Dûzah behâr-ı husnun için oturan gül senindir.
Kulzum’un aşkına kanın dörtte biri onundur.

Zevk sahibiyim dersem hile mi yoksa dil mi?
Peyda benim, senin ol

Bir mihribana geliyoruz adı mihr ü cha
Gelmiyor mu subh-ı sinene mihman olur mu?

canan mısın başın dertte mi canın mı sıkılıyor-yapabilirim
Ey bi aman, elin hariç

Kazanırsak sözümüzü tutalım, her şey olalım
İnanç getir ki yalanlar dinine uymasın

yapmak
Divan (Şiir)
Hüsn ü Aşk (Güzellik ve Aşk)

Divan edebiyatının son büyük şairidir. Divan şiiri onun için kelimenin tam anlamıyla bitmiştir.
2. Şiirlerinde yeni imgeler bularak, kısırlaşan ve ifade edilmesi zorlaşan Divan şiirinin ufkunu genişletmiştir.
3. Hayal gücü kuvvetli olan şair, anlam itibariyle sembolizmi andıran Şebk-i Hindi adlı edebî akımın etkisiyle çok derin ve kapalı bir şiir dünyası oluşturmuştur. modern.
4. Şiirlerinde özlü, mecazi bir dil kullanmış, belagata ağırlık vermiştir.
5. Yaratıcı yapısı ve derin hayalleri ile düşünceye ve betimlemeye dayalı özgün bir anlatım dili oluşturmuştur.
6. Şeyh Mevlevilerinden Galib’in şiirlerinde Mevlevi çok önemli bir yer tutar. Tasavvuf fikirlerini özümsemiş ve ilahi aşk konusunda Divan şiirinin en büyük ve en yüksek zirvesi olmuştur.
7. Şiirlerinde ilahi aşk, dini-tasavvuf temaları, yüceltme ve insani hoşgörü gibi temalara sıklıkla yer vermiştir.
8. Ateşin ve aşkın şairi olarak bilinir.

Hintçe Sebk-i

Edebiyatta (özellikle divan edebiyatında) Hint üslubu, Hint üslubu anlamına gelir. Türk edebiyatında bir edebî akım olarak ortaya çıkmıştır. Hindistan’daki Babür Hint-Türk hükümdarlarının saraylarında Farsça yazan şairler tarafından geliştirilmiştir. Şairlerimizden bazıları kısmen etkilendi. Sebk-i Hindi’nin ses, kafiye ve yeni kelime arayışları açısından edebiyatımıza etkisi olmuştur.

XVII. Nef gibi şairler? 17. yüzyıl divan sanatçıları olan I, Naili ve Neşati, bu akımın tamamıyla içinde yer almamış, ondan etkilenmiştim. Nabi zammı bu akımdan etkilenmiş, ancak onun üslubuna bürünmüş olsa da şiirleri zammi tarzında daha baskındır ve bu yönü ile tanınır. Bu akımın 18. yüzyıldaki en önemli temsilcisi Dinav edebiyatının son ve en büyük şairi Şeyh Galip’tir.

Böylece Şebk-i Hindi’nin özellikleri “karmaşık bulmacalar ve ifadeler, yaratıcı oyun, şaşırtıcı, beklenmedik ve sıra dışı simülasyonlar, sentetik bir şiir dili” (Fahiz İz) olarak sıralanabilir. divan şiirinin kalıbını kırmak. yol açtığı söylenebilir.

Bu bir bakıma şiiri salt entelektüel çalışmanın ürünü yapar, onu düşünceyle sınırlar, onu çevresinden, hayattan ayırır. Şiirdeki hikmetli tavır, atasözlerinin kullanımı ve aforizmaların söyleniş tarzı bunun sonucudur.

(*) Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış III, Kurgu: Nazan Aksoy – Oya Berk, İletişim Yayını
(**) Gonca Kuzay

Hakkında video eğitimleri şeyh galip hüsnü aşk

keywords: ##hüsnüaşk, #hüsnüaşk, #şeyhgalip, ##seslikitap

“Zannetme ki şöyle böyle bir söz. Gel sen dahi söyle, böyle bir söz”

Sadece Galip’in değil, Türk edebiyatının da büyük bir eseri olan

Hüsn ü Aşk, hacminin yüz misli tutacak bir tahlil ve tenkit işine lâyık olduğu kadar, bin tane Mesnevi’den küçültülmüş denecek derecede sıkıştırılmış en mühim şiir abidelerinden biridir.

Yirmi beş yaşında iken bu muazzam şaheseri yazan Şeyh Galip, kendisinden evvel gelenlerden hiç kimseyi taklit etmeğe tenezzül dahi etmemiştir.

Galip, kitabın başında kendi ifadeleriyle okuyucuya bu sunuşu yapar.

HAŞİYE: Seslendirdiğimiz Hüsn ü Aşk eserinde; M. Orhan OKAY’ın çevirisini yapıp

Hüseyin AYAN’ın derlediği ve Dergah yayınları arasında çıkan eseri baz alınmıştır…

keywords: #HÜSNÜAŞK, #HÜSNÜAŞKŞEYHGALİP, #HİKAYE, #AŞKHİKAYESİ, #TASAVVUFHİKAYESİ, #KEMALÖZDEMİR, #güzellikveaşk, #etkileyicihikaye, #korkuhikaye, #sühanzatusseverhünaşkkale, #videolar, #komikvideolar, #komedi, #tasavvuf, #eğlence, #komik, #sex, #erotik, #liseedebiyat, #halkhikayeleri, #hikayelerdini, #dinihikaye

Şeyh Galib HÜSN- Ü AŞK da eserin “sebeb-i te’lîf” bölümünde, kendisinin de bulunduğu bir mecliste Nâbî’nin Hayrâbâd adlı eserinin methedildiğini, bir benzerinin yazılamayacağı ileri sürülünce Hayrâbâd’ın bazı kusurları olduğunu söyleyerek bu görüşe karşı çıktığını, meclistekilerin daha iyisini yazmak mümkünse bunu kendisinin yapmasını istediklerini anlatır. İki yıl önce divanını tertip eden ve o sırada yirmi altı yaşında bulunan Şeyh Galib Hüsn ü Aşk’ı bu olay üzerine yazmaya başlamış ve altı ay gibi kısa bir sürede tamamlamıştır.

Seyrüsülûkü anlatan Hüsn ü Aşk’ta bütün kişi ve yer adları tasavvufî birer semboldür. Hüsn hüsn-i mutlak (Allah), Aşk sâlik, derviş, Benî Mahabbet tarikat, Mekteb-i Edeb dergâh, Molla-yı Cünûn mürşid, Sühan kâmil mürşid, Gayret mücâhede, İsmet ihlâs, Kalp Kalesi gönül, Hûşrübâ nefistir. Ayrıca eserde yer alan kuyu, cadı, gulyabani, harâbe-i gam, deryâ-yı âteş ile diğer kişi ve yerler sâlikin aşmak zorunda olduğu engelleri temsil etmektedir. Eser ilâhî aşka erişebilmenin, Aşk’ın Hüsn’e kavuşmasının güçlüğünü belirtmek amacıyla kaleme alınmıştır.

KAYNAKÇA:

Şeyh Galib, Hüsn ü Aşk (haz. Abdülbâki Gölpınarlı), İstanbul 1968, ayrıca bk. hazırlayanın önsözü, s. 34-37; a.e. (haz. Orhan Okay – Hüseyin Ayan), İstanbul 1975, M. Kaya Bilgegil’in girişi, s. VII-XLII.

Şeyh Galib, Seçmeler ve Hüsn ü Aşk (haz. Abdülbâki Gölpınarlı), İstanbul 1976.

Sadettin Nüzhet [Ergun], Şeyh Galip, İstanbul 1932, s. 20-24.

keywords: #HüsnüAşk, #ŞeyhGalip, #MehmetÇelik, #İsmailKılıçarslan(FilmProducer), #Turkey, #Istanbul, #şeyh, #galip, #galib, #şiir, #divan, #divanşiiri, #edebiyat, #kılıçaslan, #kılıçarslan, #çelik, #mehmet, #ülketv, #ahaber, #habertürk, #zeytinburnu, #aşk, #tasavvuf, #melami, #hurufi, #mevlevi, #mevlana, #kültür, #sanat, #meksika, #meksikasınırı, #din, #islam, #şair, #şairler, #şiirler, #şiirleri, #islamşairleri, #şiirinzirveleri, #yedigüzel, #hüsün, #hüsn, #hüsnüaşk

Zeytinburnu Kültür Sanat Merkezinde Şiirin Zirvesi adlı, İsmail Kılıçarslan’ın sunumu ve Mehmet Çelik Hoca’nın anlatımıyla gerçekleşen programın 23 Nisan 2014 tarihli konusu Seyid Nesimî idi. Ses kaydı amatör olarak alındığı için yer yer gıcırtılar olmabilmektedir, lakin faydalı olacağından emin olduğum için yine de yayınlamak zorunda kaldım, kusura bakmayınız bu konu hakkında. Keyifli seyirler

keywords: #şeyhgalib, #trt, #trt1, #kitaplık, #hüsnüaşk, #deryacesur

TRT 1

Şeyh Galib Hüsn-ü Aşk

Yapımcı- Yönetmen Derya Cesur

See more articles in category: faqs

Maybe you are interested

Sale off:

Best post:

Categories